Na hory do zahraničí za 3490,-

Ano, čtete správně! Žádný omyl. Pokud jste, stejně tak jako my, vždy toužili si zalyžovat či snowboardovat na kopcích větších a delších než máme v Česku a báli jste se, že je to cenově úplně jinde, jste na omylu. Mám pro vás dobrou zprávu, i za levné peníze si můžete tyto radovánky v zahraničí užít.

Dnes vám zde popíšu naší letošní zkušenost. Jinou zatím nemáme, takže nemohu moc porovnávat, ale vždy jsem žila v domnění, že mě hory někde v Itálii, Francii a podobně budou stát majlant. Pak jsem zkoušela počítat náklady za vlastní dopravu autem, cenu za skipas, jídlo atd. a vyšly mi docela dobré částky, pokud bychom jeli celá “parta” – tedy rozdělené náklady za bydlení a dopravu, případně jídlo. Bohužel pro letošek bylo pozdě. Většina našich kamarádů už někam jelo, měli něco domluvené nebo naopak nejeli vůbec. Takže jsme se smířili s variantou, že opět letos nikam nepojedeme.

Pak jsem se ale probírala nějakým slevovým portálem a narazila tam na 3 denní lyžovačku v Itálii za 3490,-/os. Cena zahrnovala autobusovou dopravu z Česka, ubytování na 3 dny/2 noci v 3* hotelu s polopenzí a skipas na 3 dny. Nemohla jsem tomu uvěřit, před měsícem jsme byli na dva dny na horách v Krkonoších a vyšlo nás to každého přes 2500 Kč. A tady, za o něco málo větší cenu si můžeme zajezdit v několikanásobně větším ski areálu v Itálii? Neváhala jsem a zájezd jsme koupili.

Jednalo se o zájezd přes cestovní kancelář, autobusovou dopravu s ostatními českými pasažery, kteří měli zajištěné ubytování i v jiných hotelech.

Autobus nás vyzvedl o půl 9 večer v Praze na zastávce metra Strašnická. Následně nás čekal noční přejezd přes Německo a Rakousko do Itálie. Ráno nás autobus odvezl ke sjezdovce, kde jsme měli čas se převléknout a s otevřením lanovek začít ihned jezdit. Celý zbytek dne jsme měli věci uložené v autobuse. Ten nás ve 4h odpoledne vyzvedl a rozvezl do hotelů.

Náš 3*  hotel Piancastello se nacházel na kraji města Andalo. Do ski areálu jménem Paganella se dalo dojít pěšky, nebo přímo před hotelem odjížděl 2x do hodiny skibus ke kabinové lanovce.

Tento skiareál hodnotím jako jeden z nejhezčích, který jsem měla možnost vidět nebo slyšet od známých a rodiny. Svými 35 km sjezdových tratí nepatří rozhodně mezi ty největší, ale perfektně upravené sjezdovky, pohledy na Brentské Dolomity a jezero Garda a okolní hory to vše povýšilo u mě na stupínek č. 1! Na Novém Zélandu jsme měli možnost si na jeden den jet zasnowboardovat na Mt. Hutt, skála pokrytá sněhem odkud je možné vidět až na oceán! Bylo to nádherné, a jako můj první zahraniční zážitek na horách, to bylo v porovnání s českými horami neskutečné. Ovšem pokud mám možnost jezdit někde v okolí lesů a k tomu mít ještě krásné výhledy, tak musím vyzdvihnout Paganella Ski, nic krásnějšího jsem opravdu neviděla! Navíc tento areál je velice vhodný i pro děti, najdete zde také velmi mírné sjezdovky, na kterých se dá krásně učit.

Ačkoli jezdím na snowboardu mnoho let, nemám moc ráda černé sjezdovky, sjedu je, ale nijak si to neužiju a soustředím se jen, abych to v pořádku sjela dolů. Proto mám nejraději červené sjezdovky, kde si užívám jak jízdu, tak okolní krajinu a můžeme dělat i nějaké ty “volovinky”. Paganella Ski vám nabídne 13 červených a 10 modrých sjezdovek a když si nějaké spojíte, můžete jet i třeba 7,5 km dlouhou sjezdovku! To je v porovnání s Čechy, kdy jsem nejdelší sjezdovku měřící 2,5 km sjela za ani ne 5 min neskutečné.

V druhé půlce března, kdy jsme jeli my, tam nebylo ani moc lidí. Nepamatuji si, že bychom čekali na lanovku déle jak pár vteřin a na sjezdovkách se lidi rozprostřeli tak, že velmi často jsme tam byli i úplně sami.

V hotelu Piancastello jsme byli také nadmíru spokojení. Jedná se o rodinný hotel a přistupují k vám tedy velmi individuálně. Co musím nejvíce vyzdvihnout, bylo jídlo – snídaně bufetovou formou, kde nic nechybělo v obrovském výběru sladkých i slaných pokrmů a servírovaná večeře o 4 chodech, domácí italská kuchyně, každý den jiná. Pokoje byly prostorné, čisté a veliké. Nemám co vytknout.

Z celého zájezdu jsme byli naprosto nadšeni, a proto zde o něm píšu. Zjistila jsem, že nejsem sama, kdo si myslel, že na lyže / snowboard do zahraničí to vyjde mnohem dráze než v ČR. Zájezdů jsem na různých slevových portálech našla několik. Najdete určitě i kromě Itálie také Rakousko, Švýcarsko, Francii – různé hotely, různé ski areály, rozdílné počty dnů. Nám takto 3 dny bohatě stačily, užili jsme si je naplno a už teď víme, že příští rok pojedeme do stejného střediska. Více informací o skiareálu můžete najít ZDE.

Máte nějakou zajímavou zkušenost s horami vy? Jezdíte někam pravidelně a jste tam spokojení? Napište ji sem a možná tak pomůžeme dalším lidem v rozhodování!

Sdílej to dál... :))Share on Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Email this to someone
Share on Reddit
Reddit

One Reply to “Na hory do zahraničí za 3490,-”

1. Ahoj, zrovna jsem si přečetla tvůj článek a strašně se mi líbí fotka hor. V lednu 2019 pojedeme do Itálie už asi po 5, takže vím o čem mluvíš. Všichni si myslí, že zahraniční hory jsou jenom pro “bohatý”, ale ve skutečnosti tě vyjdou o hodně líp než tady v ČR. Jelikož jezdíme velká banda, tak jezdíme do Itálie vlastní dopravou a bez jídla. Cena za 1 osobu na 6dní a 4dny skipasu nás vyjde cca 3.500 Kč. Jezdíme od CK Nev-Dama a lyžařské středisko můžu jenom doporučit Bormio, Val di Fieme a letos jedeme vyzkoušet Madesimo. Měj se pěkně. 🙂